کسب وکار ها چگونه در فضای آنلاین ظاهر شوند ؟

Spread the love

اگر سهم بیشتر مشتریان شما از اینترنت و فضای مجازی استفاده می کنند باید بگویم که خوش شانس هستید. اما اگر جزو آن دسته از کسب وکارهایی هستید که فکر میکنید مشتری شما سهمی از فضای آنلاین ندارد بازهم باید بگویم که در اشتباهید ! حضور قوی در دنیای آنلاین، امری ضروری برای استراتژی بازاریابی است و باعث آگاهی از برند شما و جذب مشتری می‌شود؛ اما قبل از شروع دیجیتال مارکتینگ باید هدف از انجام آن را مشخص کنید تا مکمل سایر استراتژی‌های کسب‌وکار شما باشد.

راه و روش های زیادی برای حضور وجود دارد . اما بهترین استراتژی برای حضور شما در بازار آنلاین را در ادامه میگویم.

وبسایت ، پایه های محکم کسب وکار دیجیتال

رایج‌ترین روش پیوستن به دنیای دیجیتال، راه‌اندازی وب‌سایت است. وب‌سایت‌های اولیه بروشورهای آنلاینی بودند که هیچ تعاملی با کاربر ایجاد نمی‌کردند؛ اما امروزه وب‌سایت‌ها کاربردهای بسیار وسیعی دارند: به کاربران این امکان را می‌دهند که در آن‌ها تحقیق کنند، با کارشناسان گفت‌وگو کنند، نظرات کاربران دیگر را بخوانند، ویدئو تماشا کنند، محصولاتی را خریداری کنند، سفارش‌ها را دنبال کنند و… .

وب‌سایت شما فرصتی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان است؛ جایی که مشتریان بالقوه می‌توانند در مورد کسب‌وکار شما و آنچه به آن‌ها ارائه می‌دهید، مطلع شوند. برای راه‌اندازی وب‌سایت ابتدا باید به امکانات آن برای تحقق اهداف کسب‌وکارتان فکر کنید. بسته به هدف کسب‌وکارتان، اطلاعات و امکانات لازم را در وب‌سایت قرار دهید؛ صفحه وب‌سایت شما ممکن است شامل شماره تلفن، ایمیل، آدرس و نقشه، درگاه خرید آنلاین و … باشد.

یک وبسایت خوب از دیدگاه دیجیتال مارکتینگ

قبل از هرچیزی ، داشتن یک دامنه و آدرس سایت خوب می تواند به توسعه کسب وکار درفضای آنلاین کمک ویژه ای بکند. انتخاب اسم مناسبی که درذهن کاربر بماند، قطعا به موفقیت هرچه بیشتر شما در فضای آنلاین کمک می کند. اما چه نکاتی را در انتخاب نام دامنه وبسایت خود می توانیم رعایت کنیم ؟

۱- کوتاه ، جذاب و تو ذهن برو ! : برای مثال HubSpot، WordPress، Twitter، Facebook و … . اختصار و به‌یادماندنی بودن نام این سایت‌ها آن‌ها را به یک برند تبدیل می‌کند، اما در نظر داشته باشید که همواره کلمات کامل نسبت به کلمات اختصاری در ذهن کاربر به‌یادماندنی‌تر خواهد بود.

۲ – نام دامنه با نام کسب وکار شما حتما یکی باشد ؛ به‌عنوان‌مثال، نام دامنه شرکت مایکروسافت، Microsoft.com است.

۳ – تلفظ ساده ای داشته باشد و با نام دیگر اشتباه گرفته نشود :  برای مثال اگر نام سایت شما baroon است، کاربر ممکن است آن را به شکل barun وارد کند.

۵ – منحصر به فرد و خلاقانه 

۶ – عدم استفاده از خط فاصله و شماره در اسم دامنه

۷ – مشخص کننده ماهیت کسب وکار شما باشد :  توجه داشته باشید که علاوه بر نام دامنه، پسوند نیز نوع فعالیت سایت شمارا مشخص خواهد کرد، پس در انتخاب آن دقت کنید. پسوندهای مهم دامنه ها و موضوع آنها عبارتند از:

(Com (commercial : تجاری
(Net (network : شبکه
(Org (organization : سازمانی
(Info (information : اطلاعاتی
(Gov (government : دولتی
(Edu (education : آموزشی
(TV (television : کانال تلویزیونی
(Biz (business : کسب‌وکار و تجاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.